Ville du anbefalt Proff.no til en kollega eller venn?
Vi ønsker å bli bedre. Derfor ber vi om tilbakemeldinger fra våre kunder.
Dette er viktig for at vi skal kunne forbedre våre produkter og tjenester i tråd med våre kunders ønsker og forventninger. I samarbeid med MarketDirection har vi derfor tatt i bruk NPS-undersøkelser.
NPS gir deg muligheten til å gi innspill på enkeltelementer ved våre produkter og tjenester, i tillegg til hovedspørsmålet: Hvor sannsynlig er det at du vil anbefale Proff til en forretningspartner eller kollega?
Vi vil høre hva du som kunde mener om oss og våre tjenester. Din mening er viktig, og vi oppfordrer deg derfor til å benytte anledningen til å besvare undersøkelsen når du mottar den. Vi verdsetter din mening!
Net Promoter Score – NPS
NPS er et mål på kundelojalitet, som som tar utgangspunkt i spørsmålet: “Ville du anbefale (vårt selskap) til en kollega eller venn?
Spørsmålet blir stilt gjennom en spørreundersøkelse med svar på en skala mellom 0–10, der 0 betyr helt usannsynlig og 10 betyr svært sannsynlig. Avhengig av hva kundene svarer, blir de inndelt i tre kategorier:
- 0–6 = ”Kritikere” eller “Detractors”
- 7–8 = ”Passive” eller “Passives”
- 9–10 = ”Ambassadører” eller “Promoters”
Deretter beregnes Net Promoter Score:
NPS = andelen ”Ambassadører” (%) – andelen ”Kritikere” (%)