Beltlamp AS et et norsk selskap som ble dannet for å utvikle og stå for produksjon og salg av en helt ny type lykt for alle aktive mennesker som trenger lys i mørke. Det var optiker Rolf Myrland på Sola som fikk idéene som ble til en lykt med helt unike fordeler og bruksmuligheter. Firmaet har ingen lang historie – men tror på en lang og lysende framtid, der veldig mange vil få gleden å bruke Hikebeam – en lykt det er behagelig å bruke, som gir fabelaktig god belysning i hele nærområdet, som ikke blender andre og som har mange fordeler utover de nevnte.
Proff’s rådgiver Kim Gustafsson kom over Beltlamp ved en ren tilfeldighet da han lette etter en leverandør av hodelykter, til personlig bruk i skog og mark. Etter å ha saumfart marked etter den beste leverandøren skjønte han raskt at Beltlamp var en potensiell spennende kunde å jobbe med, og engasjerte følgelig kontakt med daglig leder på senhøsten.
Tidpunktet for første kontakt, tidlig i november måned kunne ikke vært et bedre tidspunkt, da Beltlamp var i gang med større planer vedrørende annonsering for Q4 og Q1 2020. Med november og Black Friday rett rundt hjørnet var det bare å brette opp ermene å komme i gang! Infrastruktur rundt nettbutikk var også på plass, og produktene passet bra i passet bra inn kundeporteføljen rådgiver allerede jobbet med.
Produktene Beltlamp selger har en relativt bred appell og er av svært høy kvalitet. På bakgrunn av dette valgte vi å kjøre en programmatisk displaykampanje mot en egenutviklet whitelist, bestående av nøye utvalgte, norske, kvalitetssider. Felles for disse var bred dekning og et publikum med høy inntekt. I tillegg til dette valgte vi å inkludere solide formater på Proff.no, samt faste plasseringer vi disponerer på DN.no, da vi vet av erfaring at et attraktivt og kjøpesterkt publikum beveger seg i dette økosystemet.
I korte trekk har Proff’s Adops team valgt flere forskjellige kjøpsstrategier, avhengig av medie til medie, og som alltid optimert kampanjen underveis for å best møte kundens mål. Overordnede mål har vært å drive trafikk inn til nettsiden, å øke salget av beltelykter, samt å bygge merkevaren i Norge over tid. Vi er stolte over å ha levert på samtlige KPIer.
Du kan lese mer om Beltlamp og deres produkter her.
Hva er hemmeligheten?
I dette tilfellet var følgende med på å skape de gode resultatene:
- Gjennomgående analyse av kundens utfordringer i forkant
- Strategisk kartlegging av målgrupper, relevante nettsider, og sparring omkring annonseproduksjon med ansvarlig byrå
- Kontinuerlig læring optimering av kampanje
- Svært godt grafisk arbeid