Sent i 2019 kom HSX i kontakt med Proffs rådgiver Kim Gustafsson, og det ble raskt slått fast at HSX hadde potensiale for ytterligere vekst, dersom de fikk mer trafikk inn på sine nettsider. HSX gikk derfor inn i en avtale med Proff om digital annonsering i Q1 og Q4, 2020.
Rådgiver kom tidlig med en anbefaling på annonsetrykk, målgruppe og periode, og i samråd med kunde produserte Proff annonser. I første kampanje anbefalte rådgiver et oppsett vi har sett gode resultater med tidligere: En jevn fordeling av annonser på proff.no, og våre partnersider DN og E24, hvor en attraktiv målgruppe beveger seg. Rådgiver fulgte opp kunde underveis samtidig som vårt Adops-team optimaliserte kampanjen kontinuerlig, og resultatet av kampanje var nesten 1 900 nye besøkende på kundens nettsted i perioden.
I andre kampanje brukte vi læringen fra tidligere kampanje, og rådgiver kom med forslag til flere partnersider vi kunne vise annonsene på. I tillegg hadde HSX nå produsert materiell selv, basert på hva som vekket interesse hos brukerne sist. Dette viste seg være enda mer effektivt, og i løpet av bare 10 uker hadde i underkant av 3 000 personer besøkt nettsidene til HSX.
Det er ingen tvil om at nesten 5 000 besøkende og X solgte produkter i løpet av noen måneder er en suksesshistorie, og rådgiver er allerede i gang med å planlegge neste års strategi for HSX.
Hva er hemmeligheten?
I dette tilfellet var følgende med på å skape de gode resultatene:
- Grundig analyse av rådgiver i forkant, der kundens utfordringer ble identifisert
- Deretter ble kunde og rådgiver enige om målgruppe, periodisering og annonsetrykk
- Kontinuerlig bruk av læring, ved optimalisering og senere bannerproduksjon
- Godt samarbeid mellom kunde og rådgiver hele veien